Windykacja
Rozpoczęcie procesu windykacji
Aby rozpocząć proces windykacji, należy wybrać opcję Rozrachunki, a następnie kliknąć prawym przyciskiem myszy na wybraną pozycję, przejść do opcji Rozpocznij proces windykacji i wybrać czy windykacja ma być rozpoczęta dla jednego dokumentu, dla wszystkich zaznaczonych lub dla wszystkich dokumentów.
W chwili, kiedy zostanie rozpoczęty proces windykacji, otrzymuje on status „Nowa”. Dla wybranego dokumentu w oknie Rozrachunki pozycja w kolumnie „Rozpoczęto windykację” zostaje zaznaczona.
Jeżeli chcemy, aby dla wszystkich dokumentów po terminie procesy windykacji rozpoczynały się automatycznie, wystarczy, że w Inne -> Ustawienia -> Rozrachunki zaznaczymy opcję Dokumenty po terminie automatycznie przenoś do windykacji.
Dokumenty Windykacji
W celu podglądu wszystkich dokumentów dotyczących wybranej windykacji należy w oknie Windykacja wybrać opcję Dokumenty.
Dodanie nowej czynności do historii windykacji
W oknie Windykacja możemy dodać nowe zdarzenie do historii dla rozpoczętej windykacji. Aby dodać nową czynność należy wybrać opcję Windykacja, a następnie kliknąć prawym przyciskiem myszy na wybraną pozycję, przejść do opcji Dodaj czynność do windykacji.
Po wybraniu powyższej opcji na ekranie ukaże nam się okno edycji nowego zdarzenia historii windykacji.
Dodanie pierwszej czynności do historii windykacji powoduje zmianę statusu windykacji z „Nowa” na „W trakcie”.
Archiwum windykacji
Do archiwum windykacji mogą trafić tylko procesy posiadające status „Zakończona”. W celu ustawienia dla wybranej windykacji statusu „Zakończona”, należy kliknąć prawym przyciskiem myszy na wybraną pozycję, przejść do opcji Dla wybranej windykacji ustaw status „Zakończona” lub wybrać opcję Ustaw status „Zakończona” dla tej windykacji.
Aby przenieść windykację do archiwum wybieramy opcję Przenieś do archiwum lub klikamy prawym przyciskiem myszy na wybraną pozycję, a następnie przechodzimy do opcji Przenieś wybraną windykację do archiwum.
Jeżeli chcemy, aby windykacje posiadające status „Zakończona” były automatycznie przenoszone do archiwum, wystarczy, że w Inne – Ustawienia – Rozrachunki zaznaczymy opcję Windykacje o statusie „Zakończona” przenoś automatycznie do archiwum.
Aby podejrzeć wszystkie windykacje w archiwum należy wybrać opcję Archiwum.