Ustawienia danych dotyczących PPK w programie Aga
W programie Aga należy wejść w Ustawienia na zakładkę Dane firmy, następnie kliknąć Edycja danych firmy i na stronie IV uzupełnić informacje, takie jak:
- Dane instytucji obsługującej PPK w danej firmie,
- numer umowy,
- grupę PPK,
- osobę odpowiedzialną.
- Rachunek do przelewu
- Daty przekazania składek do instytucji PPK. Wg daty ustawionej w tym oknie program generuje raport ze składkami, wylicza podatek od składki przekazywanej płatnej przez pracodawcę oraz generuje przelew składkowy do PPK
W danych kadrowych pracownika na stronie VII znajdują się informacje dotyczące PPK, takie jak:
- Daty przystąpienia do PPK bądź rezygnacji,
- Wartość procentowa składek.
W celu uzupełnienia tych pól należy kliknąć Dodaj:
Następnie należy zaznaczyć opcję: Odprowadzaj wpłaty na Pracowniczy plan kapitałowy i uzupełnić niezbędne dane oraz określić procent dokonywanych wpłat pracownika i pracodawcy:
Jeżeli dane te są dla wszystkich pracowników takie same, to można uzupełnić je grupowo. W tym celu należy w menu głównym kliknąć Opcje>Kadry, a następnie wybrać Kadry>Grupowa edycja danych PPK i uzupełnić niezbędne dane:
Po uzupełnieniu danych dotyczących przystąpienia do PPK oraz określenia wysokości wpłat, w danych płacowych u danego pracownika, na zakładce Fundusze będą widoczne pola dotyczących składek na PPK:
- Pracowniczy plan kapitałowy pracownika
- Pracowniczy plan kapitałowy pracodawcy
Katalog zapisu plików XML
W „Ustawienia – Katalogi – Katalog zapisu plików PPK” użytkownik może zmienić katalog plików XML z raportami PPK. Od wersji Aga 5.1.128.1 program będzie ustawiał domyślnie ten katalog na katalog firmy i zapisywał w wybranym roku. Pliki te będą archiwizowane, jeżeli użytkownik zaznaczy opcję, aby były archiwizowane